Hoe Google Trends je kan helpen bij een zoekwoordenonderzoek

Als je een website wilt optimaliseren om beter gevonden te worden in Google, of als je van plan bent een advertentie campagne in te richten, dan kun je terecht bij de Google Keyword Planner. Toch is er ook een andere methode om zoekwoorden te vinden. Google Trends helpt je snel tot resultaten te komen. Op welke manier draagt Trends bij aan zoekwoordenonderzoek? Dat en meer lees je op deze pagina.

Wat maakt Google Trends anders dan de Keyword Planner?

Online adverteren werkt op basis van keywords ofwel strategisch gekozen woorden en termen waar de doelgroep naar zoekt. Er zijn wel enkele zaken waarin de Planner tekort schiet. Zo moet je een Google account hebben om er gebruik van te maken. Dat is geen groot obstakel maar het is wel een drempel om overheen te stappen. Vervolgens wordt je geconfronteerd met allerlei statistieken, cijfers en data wat overweldigend kan overkomen. Zeker voor ondernemers die wel betrokken willen blijven met promotie maar niet het naadje van de kous hoeven te weten lijkt de Keyword Planner een sprong in het diepe.

Hulp met zoekwoordenonderzoek en optimalisatie

Google Trends is een online tool waarmee je snel kunt opzoeken wat er leeft onder de bevolking, verdeeld naar periode en locatie. Ook krijg je suggesties te zien voor andere onderwerpen die passen bij een woord, product, dienst of persoon. In duidelijke grafieken zie je het verloop van de trends wat veel inzicht kan verschaffen. De diepgang van de Keyword Planner ontbreekt, je krijgt wel snel inzicht. Met alleen de meest populaire zoekwoorden opzoeken ben je nog niet klaar, nu wordt het tijd om deze kennis in praktijk te brengen. DoubleSmart helpt je hier graag bij. Als specialist op het gebied van SEO, SEA en online marketing kan de daad bij het woord worden gevoegd. Of beter gezegd bij het keyword!